Onze Winkel

In het hartje van de kempen, tussen Oevel en Tongerlo, bevindt zich de woonwijk “Trienenkant”. De wijk Trienenkant is een sprekend voorbeeld van de Kempense rust en gezelligheid. Het is op deze ietwat ongewone locatie dat Alex Holemans en Heidi Van de Weyer op 30 oktober 1993 een failliet gegane bakkerij nieuw leven inbliezen.

Zelf stammen Alex en Heidi niet af uit een bakkersfamilie. De jonge Alex kreeg de smaak te pakken toen hij zijn moeder thuis brood zag bakken, waarna hij een opleiding volgde aan Piva in Antwerpen. Heidi was tijdens het weekend winkelbediende bij een bakker in haar geboortedorp Herselt. De bakkersmicrobe is dus ook een gemeenschappelijke liefde.                              

De zaak die de vorige eigenaars achterlieten was volledig leeg. Het enige spoor  van een bakkerij waren de broodkruimels die overal verspreid lagen, zodat de naam van de zaak snel gekozen was . Het logo van “De Broodkruimel” stelt Hans en Grietje voor, die zich in deze groene omgeving zeker thuis zouden voelen. Vanaf de eerste dag wordt elke cent terug geïnvesteerd om de constante groei van het cliënteel aan  te kunnen .

Al snel blijkt de bakkerij uit zijn voegen te barsten en de plannen om de bakkerij te vergroten krijgen stilaan vorm. In april 2005 is de metamorfose van “De Broodkruimel” een feit. Dit bleek een juiste keuze, de mensen komen van heinde en ver om al het lekkere en vooral huisgemaakte gebak te proeven. Want dat is en blijft de sleutel tot succes: alles zelf maken met kwaliteitsgrondstoffen op de werkwijze zoals enkel echte vakmensen het doen.

Een nieuwe uitdaging kruist ons pad in 2010 door de samenwerking met de firma “Star Meal”. Hierdoor worden er broodjes voor de internationale markt gebakken en het overbekende “synergiebrood” van Sonja Kimpen wordt ook elke dag vers gebakken om te eindigen als lekker enn gezond belegde boterhammen voor de detail handel over gans België.

Een volgende stap in de verdere uitbouw van de bakkerij begon in 2011 door het plaatsen van enkele broodautomaten. Dit wel met één voorwaarde in gedachte: de broodautomaten moeten een extra service zijn voor de omliggende bewoners maar mag geen directe concurrentie zijn voor lokale collega’s. Ook werden er toestellen van collega’s overgenomen zodat op een korte tijd een netwerk uitgebouwd werd van 16 broodautomaten.

De drang om te groeien wordt gevoed door de constante vraag en instroom van vakmensen. Dit komt door de zeer aparte visie op vlak van personeel , die volledig te herleiden is naar het basisprincipe “privé in harmonie met bakkerij”. Het is dan ook logisch dat de hoge kwaliteit en de mogelijkheid om meer en vooral lekkerder en constanter te bakken leiden tot het beleveren van enkele voedingswinkels en horecazaken. De tevredenheid van eigen klanten en grootafnemers zorgt voor de energie om elke dag opnieuw het beste van onszelf te geven.

Daarom stopt dit verhaal niet, want wij gaan geen enkele uitdaging uit de weg die onze missie en visie kan laten groeien…